divendres, 4 de juny del 2010

Tanit, Núria ALBÓ

El llibre que jo he triat tracta d'una nena molt decicida i amb ganes de fer molts amics, que s'ha d'espavilar perquè els seus pares treballen fora de casa.
La Tanit és una nena que s'espanta molt fàcilment. No és gaire presumida, tot i que li agradaría ser rossa amb els ulls castanys. Té un gos que es diu Xuc, i és com el seu germà petit. La Berta és una de les seves millors amigues, i tot i que té molt mala fe, sempre es penedeix del que fa al cap d'uns segons.
La Tanit diu que la seva mare és la millor, que és el seu punt d'ajuda i si li passa alguna cosa, a la primera que ho explica és a la mare.
On comença la història és a casa seva, després quan coneix a l'àvia Perona. L'àvia Perona és una dona que viu al bosc sola sense ningú al seu voltant, i li agrada ser solitària i estar sempre sola.
Jo crec que la història dura un any aproximadament.
L'autora d'aquest llibre és: Nuria ALBÓ.
És una escriptora que va néixer a la Garriga, el 1930, i és poeta i novel·lista.Té molts llibres infantils a partir dels 9 anys d'edat, alguns dels seus llibres són:
  • "Mare, què puc fer?"
  • "El fantasma Santiago"
  • "Cucut"
  • "Mixet"
  • "Tanit"
El llibre m'ha agradat perquè està ple d'entreteniment, hi ha moltes aventures. Jo aquest llibre el recomano als nens i nenes entre 9-10 anys. Aquesta novel·la és una història real i molt bonica, i ens demostra que l'amistat és una de les coses més boniques que hi ha.

7 comentaris:

  1. Hola Isa,
    si et fixes bé, veuràs que a la part inferior del teu article ja apareixen el teu nom i cognom. L'entrada que has publicat està bé, però no creus que has llegit un llibre massa infantil? El recomanes a nens i nenes de 9 i 10 anys!!!

    ResponElimina
  2. si, tens raó alomillor he agafat un llibre per a nens petits però a sigut divertit i em a agradat bastant.

    ResponElimina
  3. Isa!!!

    M'encanta el teu llibre i esta molt ben fet tot.
    FELICITATS;d

    ResponElimina
  4. Pues a mi no me ha gustado que de pronto, sin mas, suleta una frase sobre los reyes magos que no viene ni a cuento!!

    ResponElimina
  5. Un llibre del tot poc recomenable per a nens, ja que parla sense motiu dels reis mags negant la seva existència a nens que per edat encara hi creuen. És feina dels pares aquesta mena d'informació. Tampoc considero oportú quan parla de la mare amb el nen mort a la pantxa i l'angoixa que produeix a la nena saber aquesta situació. Va ser lectura de 3er de Primaria al Colegi de la meva filla i molts nens van quedar molt afectats al assabentar-se de mala manera de fets que han de ser explicats amb delicadesa i per les persones adients de confiança. Crec que es un llibre per nens de 10 anys, no per nens que encara tenien 7 anys ja que eren del desembre, no és una lectura per a 3er de primaria. Crec que ni tant sols per 4rt.

    ResponElimina
  6. A mi em va encantar quan el vaig llegir i sempre vaig pensar que si tenia una filla es diria Tanit. El vaig llegir amb 9 o 10 anys que és l’edat recomanada.

    ResponElimina